טיול בצפון ללא הליכה: חוויה קסומה ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה)

מתכננים טיול בצפון הארץ אך מעדיפים לוותר על מסלולי הליכה מפרכים? אתר "נהריים בגשר" (גשר הישנה), השוכן לחופי הירדן בעמק בית שאן, מציע חוויית טיול ייחודית וקסומה, גם ללא צורך בהליכה רבה וגם מרחבים ממוזגים. עם שילוב מרתק של היסטוריה, נופים עוצרי נשימה ואטרקציות מגוונות, "נהריים בגשר" (גשר הישנה) הוא יעד מושלם לכל מי שמבקש לגלות את יופיו של הצפון בקצב רגוע ונינוח.

תצפית פנורמית אל עבר ירדן

ההרפתקאה ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה) מתחילה בנקודת התצפית המרהיבה הצופה אל מדינת ירדן. מכאן נפרש לפניכם נוף פראי ועוצר נשימה של עמק הירדן, הרי הגולן והגלעד. זו הזדמנות נפלאה להתרשם מהיופי הבראשיתי של האזור, לזהות את הגבול עם ממלכת ירדן השכנה, ולהבחין בשלושת הגשרים העתיקים החוצים את הנהר – הרומי, העות'מאני והמנדטורי. כל זאת, ללא צורך לצעוד מרחקים ארוכים.

מסע אל העבר

בעקבות חלוצי האנרגיה בעודכם מביטים אל הנוף, שווה להקשיב לסיפורה המרתק של תחנת הכוח ההידרואלקטרית ההיסטורית, "מפעל החשמל" בפי תושבי האזור. תחנה זו, פרי מפעלו החלוצי של פנחס רוטנברג, הייתה מקור לתקווה ולגאווה, וסיפקה חשמל כבר חמש שנים לאחר הקמתה. סיפורה משולב בהיסטוריה של האזור, ששימש במשך אלפי שנים כמעבר וכנקודת חצייה של נהר הירדן. "חוויית נהריים" – חוויה רב-חושית במיצג אור-קולי גדול וממוזג.


בקרבת התצפית נמצא דגם מרשים של מפעל החשמל ההידרואלקטרי. כאן, בליווי מיצג אור-קולי מרהיב, תוכלו לצלול אל תוך סיפורו האישי של "הזקן מנהריים", פנחס רוטנברג, ולהתוודע להיסטוריה המופלאה של תחנת הכוח. זוהי דרך נפלאה לחוות את העבר בצורה חווייתית ובלתי אמצעית, וכל זאת במרחק צעדים ספורים בלבד. ומזגן מצויין.

 
טיול בצפון ללא הליכה

מפגש מרגש עם מורשת מלחמת העצמאות 

עוד נדבך מרתק בסיפורה של "נהריים בגשר" (גשר הישנה) קשור בתפקידו של קיבוץ גשר במלחמת העצמאות. בביקור בבונקר הלחימה ובחדר האוכל ששרד את ההפגזות, תחושו את רוח הגבורה של מגיני המקום. גם כאן, אין צורך במאמץ פיזי מיוחד כדי לגעת בפיסה מרגשת מההיסטוריה של העם והמדינה.

תצפית מיכל – נקודת מבט ייחודית 

מבקרים שמעוניינים בזווית מיוחדת על האזור מוזמנים לבקר ב"תצפית מיכל", כקילומטר וחצי צפונית לאתר. מכאן נשקף מבט קרוב ואינטימי יותר על מפעל החשמל ההיסטורי ועל סביבתו הקרובה – גינות הקקטוסים, עצי הדקל, ושרידי התשתיות הוותיקות. זוהי תוספת מצוינת לביקור, ואינה דורשת מאמץ גופני רב.

שלל פעילויות לכל המשפחה 

מלבד האתרים ההיסטוריים, "נהריים בגשר" (גשר הישנה) מציע מגוון רחב של פעילויות מהנות לכל המשפחה. בין האפשרויות תמצאו סיורים מודרכים, סדנאות יצירה, הדרכות אקולוגיות ועוד. רובן מתקיימות בסביבה נעימה ונוחה, ואינן כרוכות במאמץ פיזי ניכר.

להתחבר לטבע בלב עמק הירדן

כל ביקור ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה) הוא הזדמנות להתחבר לקסמו של הטבע בעמק הירדן. גם אם אינכם מטיילים נלהבים, תוכלו ליהנות כאן ממרחבים ירוקים, מפיתולי הנחל, משלל בעלי הכנף ומנופי מרחבים שובי לב. האתר נותן מענה לצורך האנושי הבסיסי במגע עם הטבע, גם ללא הליכה מאומצת.


אז בפעם הבאה שאתם מתכננים נסיעה צפונה, שקלו לעצור ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה). זוהי הזמנה לחוויה רב-חושית וסוחפת, המשלבת היסטוריה, טבע וקסם, והכל במרחק נגיעה, גם ללא צורך בהליכה ממושכת. כי לפעמים, הטיולים הכי מעניינים ומלמדים מתחילים ונגמרים במקום אחד מיוחד – וכזה בדיוק הוא "נהריים בגשר" (גשר הישנה).

איך נראה יום כיף אצלנו?

  • ארוחת בוקר איכותית וטעימה באוויר הפתוח או באחד מהחללים הסגורים באתר

  • סיור מודרך חוויתי הכולל מיצגים מרגשים המגוללים את הסיפורים של המקום

  • ארוחת צהריים באחת מהאופציות המעולות באזור

  • טיול בשדות עמק הירדן ברכבים חשמליים בנהיגה עצמית

מחפשים רעיונות לפעילות זוגית? צרו קשר או השאירו פרטים לתיאום.

מעוניינים בפרטים נוספים?

חדשות ועדכונים